Sintfeest Sterrenfonds groot succes!

Locatie: Den Haag Pathé Buitenhof

Dankzij 700 vrijwilligers en 28 bioscopen: 8.500 kinderen in armoede beleven onvergetelijk Sterrenfonds Sintfeest

Ruim 12.000 gasten, waarvan zo'n 8.500 kinderen, 28 Pathé- , Foroxity- en Movie Unlimitedbioscopen, ruim 700 vrijwilligers, 28 Sinterklazen en een veelvoud aan Pieten waren 28 november onderdeel van het jaarlijkse Sterrenfonds Sintfeest. Want wat als je in Sinterklaas gelooft maar je ouders hebben geen geld voor een cadeautje? Hoe voelt het dan, als je vriendjes en klasgenootjes vertellen over alles wat de Sint hen heeft gebracht? Volgens schattingen van het Cultureel en Sociaal Planbureau leeft tenminste 1 op de 9 kinderen in Nederland op dit moment in armoede. Gemiddeld 3 in iedere schoolklas... Dat zijn zo'n 400.000 kinderen, terwijl dat aantal naar verwachting de komende jaren verder stijgt. Door het Sterrenfonds Sintfeest voor gezinnen met kinderen in de gelovige leeftijd, is Sinterklaas in hun beleving dit jaar hun huisje niet voorbij gegaan.

"De warmte die je vandaag voelde, draag je altijd met je mee"

Almelo, Amersfoort, Amsterdam, Arnhem, Breda, Delft, Den Haag, Eindhoven, Groningen, Haarlem, Helmond, Kampen, Roermond, Rotterdam, Sittard, Tilburg, Utrecht, Zaandam, Zevenaar en Zwolle. In verschillende steden in meerdere bioscopen en in de verschillende bioscopen weer meerdere zalen. Alles is er aan gedaan om de kinderen en hun gezin een onvergetelijk Sinterklaasfeest aan te bieden. Compleet met Sintbezoek, popcorn en een drankje, de film De Club van Sinterklaas en Het Pratende Paard en een cadeautje mee naar huis. Terwijl professionele fotografen voor de blijvende herinnering zorgen.

Lokale betrokkenheid

Sinds 2013 is serviceclub Kiwanis Zoetermeer betrokken bij de organisatie van het Sterrenfonds Sintfeest. Mede door deze samenwerking kunnen dergelijke grote projecten voor kinderen gerealiseerd worden. Kiwanis Zoetermeer heeft het Sterrenfonds dit jaar geholpen om vanuit verschillende regionale Kiwanisclubs bijna 100 vrijwilligers te vinden. Ook hebben de lokale leden bij bioscopen in de omgeving van Zoetermeer geholpen bij een geweldige Sinterklaasbeleving.

Ook met Kerst staan kinderen centraal

December is een maand waarin juist kinderen in een achterstandsituatie meer dan ooit kind moeten kunnen zijn. Want juist in deze maand worden zij geconfronteerd met hun "anders zijn". Dat geldt ook voor de Kersttijd. In delen van Nederland waar in de decembermaand nog geen Sinterklaas- of Kerstactiviteiten plaatsvinden voor bijstandskinderen, en in Academische Ziekenhuizen, reikt het Sterrenfonds daarom het KinderKerstPakket uit. Maatwerk voor jongere en oudere kinderen, jongens en meisjes. Met zo'n 25 kwalitatieve cadeautjes per kind. In 2014 voor zo'n 2.500 kinderen. Dit jaar onder andere in de regio Dordrecht, Tilburg voor zover kinderen niet bij het Sterrenfonds Sintfeest zijn geweest, Oost-Groningen, Zeeuws Vlaanderen en de Betuwe.

Het Sterrenfonds

Het Sterrenfonds heeft als doel kinderen in Nederland in de leeftijd van 0 tot 16 jaar te ondersteunen, die een steuntje in de rug kunnen gebruiken. Of dat nu is omdat ze ernstig ziek zijn, hun ouders (tijdelijk) niet voor ze kunnen zorgen, ze steun nodig hebben in hun ontwikkeling of omdat ze in financieel moeilijke situaties leven.

Het Sterrenfonds adopteert afgeronde materiële projecten in Nederland om ze samen met bekende Nederlanders binnen zo kort mogelijke tijd te realiseren. De lopende projecten van het Sterrenfonds zijn te vinden op het SterrenMenu en op de website. Alle (financiële) steun is van harte welkom. Kijk voor meer informatie op www.sterrenfonds.nl of doneer op rekeningnummer NL22 ABNA 0472 5823 21.

Kiwanis: Ten dienste van de kinderen van deze wereld

Kiwanis Zoetermeer is een gevarieerde groep professionals die iets terug wil doen voor de maatschappij en daarbij gezelligheid en netwerken hoog in het vaandel heeft staan. De huidige leden komen uit diverse beroepsgroepen en zijn actief betrokken. Kiwanis is een internationale organisatie van serviceclubs met als motto 'Serving the children of the world'. De club helpt mee aan het realiseren van projecten ten behoeve van kinderen. Kiwanis Zoetermeer realiseert ongeveer drie projecten per jaar, waaronder een ‘funding’ project en een 'handen uit de mouwen' project. Daarnaast zoekt de club regelmatig de samenwerking op met andere projecten en organisaties. De drie belangrijkste pijlers waarop Kiwanis leden invulling aan het motto geven zijn: 'Fun, Friendship and Fundraising'.

Interesse om lid of vriend te worden?

Iedere maand komt de club twee keer bijeen voor een vergadering in combinatie met een hapje eten en borrel en een alternatieve vergadering met bijvoorbeeld een spreker, bedrijfsbezoek of een andere activiteit! Wil je een keer informeel kennismaken? Meld je dan vrijblijvend aan via http://www.kiwanis.nl/zoetermeer/.

Deel deze post